Pròrroga de llicència d'obres
Pròrroga obres. Sol·licitud de pròrroga de llicència d'obres. Pròrrogues obres. Pròrroga comunicació obres. Pròrroga llicència obres: Tipus 1, Tipus 2. Obra menor. Obra major. Comunicacions obres. Prorroga. Pròrroga d'obres
Aquest tràmit permet sol·licitar una pròrroga d'una llicència d'obres ja concedida, tant en relació al seu termini d'inici com de finalització, segons allò establert en la corresponent llicència o permís municipal d'obres.
Normativa reguladora
- Text Refós de la Llei Urbanística -TRLU- Article 189.4 (Caducitat de les llicències urbanístiques) Les persones titulars d'una llicència urbanística tenen dret a obtenir una pròrroga, tant del termini de començament com del termini d'acabament de les obres, i l'obtenen, en virtut de la llei, per la meitat del termini de què es tracti, si la sol·liciten d'una manera justificada abans d'exhaurir-se els terminis establerts.
- Llei 3/2012, de 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'Urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost.
- Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
- Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.
- Ordenança fiscal núm. 5 - Impost sobre construccions instal·lacions i obres
- Ordenança fiscal núm. 9 - Taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues
- Ordenança fiscal núm. 22 - Taxa per a llicències o la comprovació d'activitats d'urbanisme
- Reial Decret 210/2018 de 6 d’abril Programa de prevenció i gestió de residus de Catalunya (PRECAT 20)
La presentació de la comunicació pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen.
Altres tràmits que poden ser del vostre interès
- Retorn de garantia de residus d'obres
- Comunicació obres - Arranjaments cobertes
- Comunicació obres - Arranjament paviments patis
- Comunicació obres - Locals no destinats a habitatge
- Comunicació obres - Tendals. Tancaments. Tanques. Antenes. Climatització
- Comunicació obres - Arranjaments façanes
- Comunicació obres - Captadors solars. Aerotèrmia. Plaques solars fotovoltaiques
- Comunicació obres i intal·lacions - Tipus 2
- Comunicació d'obres prèvia simplificada - Tipus 1
- Llicència urbanística - Llicència d'obres
Informació comparativa dels diferents tipus d'obres que es poden executar a Martorelles
Per qualsevol dubte podeu contactar
Quin cost té:
Segons el que estipulen les ordenances fiscals número: 5, 9 i 22
Qui pot sol·licitar-ho:
La persona que consti en l'expedient de la llicència corresponent com a titular de les obres o com a persona representant degudament autoritzada.
Cal aportar:
-
Formulari TD01-018 D'autorització de pròrroga d'obres
-
Altra documentació a aportar
• NIF de la persona sol·licitant.
• Justificant de pagament de l’autoliquidació tributària corresponent.
• Memòria justificativa dels fets o circumstàncies que motiven la petició de pròrroga.
• Memòria descriptiva amb certificat del tècnic director de l’estat de les obres que inclourà:
- Obres pendents de realitzar
- Pressupost pendent
- Fotografies de l’obra actualitzada
- Termini previst de finalització -
Estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Ajuntament
Les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional que requereixi col·legiació obligatòria per tots els tràmits i actuacions que facin amb les Administracions Públiques en exercici de la seva activitat, així com aquelles que representin a una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se amb l'administració electrònicament
-
Les persones sol.licitants estan obligades a que la documentació aportada
- Estigui signada per personal tècnic qualificat, visada o amb document equivalent justificatiu.
- Sigui veraç i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per fer les comprovacions que consideri oportunes -
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar
- Una autorització de representació
- Fotocòpia del document identificatiu original de la persona interessada
- Document identificatiu original de la persona autoritzada
Canals de tramitació:
-
Presencial
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-