Comunicació obres prèvia simplificada - Tipus 1
Comunicació d'obres. Comunicació d'obres prèvia simplificada. Comunicació obres simplificada. Comunicacions obres
Tràmit que serveix per comunicar obres d'escassa entitat i dificultat tècnica que no superen els 10.000€ de pressupost i no requereixen direcció facultativa ni projecte per a realitzar qualsevol de les comeses que es detallen a continuació:
(Les obres d'establiments o locals vinculats a una activitat es tramiten mitjançant: Comunicació d’obres – tipus 2 o Llicència urbanística)
- Neteja i desbrossament del terreny sense tala d'arbres ni moviment de terres, ni destrucció de jardins existents.
- Jardineria complementària a l'edificació sense tala d'arbres ni moviment de terres.
- Canvi de rajoles de la cuina i els banys sense modificar-ne l'estructura ni la distribució interior, ni enderrocar envans, ni fer obertures (portes, finestres).
- Canvi safareigs, sanitaris i cuines.
- Instal·lacions interiors d'aigua, gas electricitat, desguassos, etc. i regates sense afectar l'estructura de l'edifici.
- Canvi de fusteria interior.
- Reparació / substitució de paviments interiors sense afectar l'estructura de l'edifici.
- Substitució de falsos sostres sense modificar l'alçada lliure.
- Reparació o substitució de persianes, reixes, portes i finestres sense modificar obertures.
- Arrebossar, enguixar, pintar l'interior fins a 4m d'alçada.
- Canvi de canonades o desguassos a l'interior dels habitatges o locals.
- Pintar façanes d'edificis d'una planta, sense muntatge de bastides ni elements per treballar en alçada de més de 2m. Sense modificar els materials de la façana, l'acabat, ni el color.
Altres tràmits que poden ser del vostre interès
- Tramitació Comunicació d’obres – tipus 2
- Tramitació Llicència urbanística - llicència d'obres
- Devolució de garantia de residus d'obres
Informació comparativa dels diferents tipus d'obres que es poden executar a Martorelles
Normativa reguladora
La presentació de la comunicació pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen
- Ordenança municipal sobre mesures d’agilització i simplificació dels tràmits per a realitzar determinades obres i instal·lacions
- Ordenança fiscal número 9 - Taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues
- Ordenança fiscal número 22 - Taxa per llicències o la comprovació d’activitats comunicades en matèria d’urbanisme
- Mapa de capacitat acústica del municipi
Passos a seguir si feu el tràmit electrònicament
- Feu la tramitació de la documentació des d'aquesta pàgina.
- L'Ajuntament us enviarà un document per anar a la vostra entitat bancària indicant-vos:
- L' import de les taxes
- La quantitat que heu de dipositar de fiança per a la gestió dels residus
- Feu el pagament i envieu els comprovants de la taxa i la fiança al correu electrònic mar.oac@martorelles.cat
- Si l'endemà de la presentació dels comprovants bancaris, l'Ajuntament no manifesta cap disconformitat, es podran iniciar les obres, sempre que siguin conforme a la normativa aplicable.
Passos a seguir si feu el tràmit presencialment
- Portar tota la documentació requerida en aquesta pàgina a l'Ajuntament.
- Des de l'Ajuntament us faran la liquidació de les taxes corresponents i del dipòsit de la fiança.
- L'endemà de la presentació de tota la documentació a l'Ajuntament es podran iniciar les obres, sempre que siguin conforme a la normativa aplicable.
El termini per fer les obres és de 3 mesos. El còmput s'inicia a partir de la data de presentació de la instància. L'Ajuntament, si ho creu convenient, en podrà fer inspecció.
Per qualsevol dubte podeu contactar
Quin cost té:
Segons el que estipulen les ordenances fiscals: número 9 i número 22
Qui pot sol·licitar-ho:
Tota persona propietària, promotora de l'obra o degudament autoritzada
Cal aportar:
-
Formulari 2404 Comunicació d'obres prèvia simplificada - Tipus 1
(Inclou una graella per calcular el cost)
- Pressupost del contractista de les obres
-
Si les obres impliquen la retirada d'amiant
- Comprovant de l'autorització de la retirada per part del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya
- Contracte d'acceptació de residus - En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
-
Les persones comunicants estan obligades a que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per tal de comprovar la seva veracitat
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial