Comunicació obres i instal·lacions - Tipus 2
Obra menor. Comunicació d'obres. Comunicacions obres i instal·lacions
Comunicació que es fa a l'ajuntament per a realitzar qualsevol construcció, instal·lació, rehabilitació que d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació no requereixi elaboració de documentació tècnica. (No inclou obres i usos que, segons la legislació urbanística, només es puguin establir amb caràcter provisional, ni aquelles que afectin l’àmbit de protecció d’edificacions incloses al catàleg d’edificis historicoartístics)
Pels supòsits especificats en el següent llistat, seguiu l'enllaç corresponent:
- Arranjament cobertes que no modifiquin l'estructura ni impliquin la utilització d'una estructura auxiliar (cistella, bastida...) i que no afectin la via pública
- Arranjament paviments patis sense moviments de terres
- Locals no destinats a habitatge
- Tendals en façanes d'habitatge. Tancaments de parcel·les que no impliquin moviments de terres. Reparació tanques.
- Instal·lació d'antenes. Aparells de climatització exterior d'habitatges
- Arranjament façanes
- Instal·lació de captadors solars. Aparells aerotèrmia (no contemplats en altre tipus de llicència). Plaques solars fotovoltaiques
Normativa reguladora
La presentació de la comunicació pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen
- Ordenança fiscal núm. 5 - Impost sobre construccions instal·lacions i obres
- Ordenança fiscal núm. 9 - Taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públic amb mercaderies materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues
- Ordenança fiscal núm. 22 - Taxa per a llicències o la comprovació d'activitats d'urbanisme
Al finalitzar les obres cal realitzar el següent tràmit
Llicència per a la primera utilització i ocupació d'edificis i instal·lacions
Altres tràmits que poden ser del vostre interès
- Tramitació Llicència urbanística - Llicència d'obres
- Tramitació Comunicació d'obres prèvia simplificada - Tipus 1
- Retorn de garantia de residus d'obres
Informació comparativa dels diferents tipus d'obres que es poden executar a Martorelles
Per qualsevol dubte podeu contactar
Quin cost té:
Segons el que estipulen les ordenances fiscals número: 5, 9 i 22
Quan es dóna resposta:
Si en el termini d'un mes a comptar de la presentació de la comunicació, l'Ajuntament no manifesta de manera motivada la disconformitat, l'actuació comunicada queda legitimada i podrà realitzar-se, sempre que sigui conforme amb la normativa aplicable. El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la sol.licitud i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Qui pot sol·licitar-ho:
Tota persona propietària, promotora de l'obra o degudament autoritzada
Cal aportar:
-
Formulari 2410 Comunicació d'obres i instal.lacions. Tipus 2
(Inclou una graella per calcular el cost)
-
Formulari TD20-025 Nomenament de la constructora
- DOCUMENTACIÓ MÍNIMA A PRESENTAR EN TOTS ELS SUPÒSITS:
- Pressupost de despeses detallat
- Documentació gràfica (plànols i fotografies)
-
En el cas que es generin residus
Contracte d'acceptació d'una gestora de residus o dipositar una fiança de 150€ a la Tresoreria Municipal.
-
Si les obres impliquen la retirada d'amiant
- Comprovant de l'autorització de la retirada per part del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya
- Contracte d'acceptació de residus - En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
-
Les persones comunicants estan obligades a que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per tal de comprovar la seva veracitat
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial