Consells de seguretat

La seguretat és cosa de tots


Consells de seguretat interior amb local obert al públic

•    No tenir la caixa ni manipular aquesta a la vista de persones alienes.
•    No acumular grans quantitats de diners i fer buidatges freqüents.
•    No fer pública la recaptació de diners per activitats
•    No deixar objectes d’interès o de valor a la vista, (telefonia mòbil, joies, ordinadors portàtils, etc…)
•    Tenir sempre a la vista els clients, especialment si no són coneguts o de confiança.
•    Desconfiar de clients amb preses, que provoquin confusió.
•    Evitar ser una sola persona al local. Afavoreix la vulnerabilitat.

Davant de situacions de risc o amb violència

•    No manteniu enfrontaments amb cap persona violenta o hostil.
•    Intenteu no quedar-vos atrapats entre la persona i la sortida del local
•    Teniu memoritzat al mòbil la marcació ràpida de la policia
•    Intenteu memoritzar la cara, roba o aspectes d’identificació de la persona

Valoreu la instal•lació de mesures passives de seguretat:

•    Alarma
•    Càmeres de Seguretat, (LOPD)
•    Caixa forta o de seguretat
•    Teniu controlades les còpies de les claus del local.

Consells de seguretat en l’entrada i sortida i en els desplaçaments

•    Controleu la porta del local i els accessos per si hi ha marques o signes de violentament.
•    En cas d’intrusió o robatori, no accediu i només toqueu el que sigui l’imprescindible
•    En el moment d’entrar o sortir mireu l’entorn i desconfieu de persones properes.
•    En abandonar el local, efectueu una darrera supervisió, lavabos, estances, finestres, etc...

Consells de seguretat genèrics

•    Es convenient tenir un llistat/inventari dels objectes de valor o susceptibles de ser sostrets. Igualment és adient fotografiar-los i guardar els números de sèrie, IMEI del telèfon, o altres elements d’identificació.
•    Cal revisar l’assegurança del local, mirar les cobertures i si aquestes són adients a la vostra activitat.
•    Si tot i haver adoptat les mesures de prevenció indicades acabeu sent víctimes d’un delicte, cal que el denuncieu en dependències policials.
•    Si heu patit agressions físiques, és convenient que us visiteu a un centre assistencial i que demaneu informe mèdic per adjuntar-lo a la denúncia.
•    És recomanable sol•licitar sempre presència policial quan hagueu estat víctimes d’un delicte. Us assistirem i informarem dels vostres drets.

Consells de seguretat. Internet segura

•    Cada dia són mes nombroses les gestions que realitzem a través de pàgines web, Internet o fins i tot xarxes socials. Cal que utilitzeu el sentit comú i el principi de prevenció en l’ús de les xarxes.
•    Desconfieu de pàgines on se sol•licitin dades bancàries o personals que no estiguin relacionades amb la gestió que voleu realitzar.
•    No dubteu en demanar consell a persones especialitzades (el vostre banc, la policia,...) en cas de missatges dubtosos o que no sabeu interpretar.
•    No accediu mai a transaccions bancaries a través d’enllaços que us arribin per e-mail, poden ser pàgines falses d’entitats bancaries .
•    Canvieu amb freqüència les contrasenyes d’accessos a ordinadors, especialment quan siguin compartits, o si hi ha persones que han de deixat d’estar autoritzades al seu ús.
•    La comunicació amb bancs sempre ha d’estar encapçalades per protocols segurs, “https...” Veureu la incona d’un candau al vostre navegador.
•    Sigui prudent a l’hora de contractar serveis via internet.
•    De forma general NO doni més informació pública, (whasaps, faceeboks, instagram ...), que l’estrictament necessària.

 

Consells per a les vacances

 

Darrera actualització: 1.08.2024 | 08:56
Darrera actualització: 1.08.2024 | 08:56