Servei d'Ajuda a Domicili SAD - ALTA
Tramitació servei Ajuda Domicili. Ajuda persones grans. Ajuts persones dependents. Ajuda a casa. Ajuda a la llar. Ajuda domiciliària. Servei Ajuda Domicili. Servei Atenció domiciliària. Alta SAD
Tràmit que serveix per sol·licitar l'alta al servei d'ajuda personal i de suport domèstic a persones o famílies que es troben, per motius físics o socials, en situacions de fragilitat i/o mancança d'autonomia temporal o permanent per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana. El servei el presten professionals, principalment, a casa de la persona o família.
Abans de realitzar aquest tràmit és imprescindible demanar una entrevista amb el personal tècnic de les oficines de la Regidoria de Benestar i família al telèfon 93 570 12 52 o al correu electrònic serveisocials@martorelles.cat per valorar la vostra situació, rebre assessorament i resoldre dubtes.
Cost
Gratuït o copagament. L’aportació econòmica es determina en funció dels recursos econòmics de la persona sol·licitant i de la seva unitat familiar de convivència fixats a l'Ordenança fiscal núm. 29 Taxa per la prestació del servei d’ajuda a domicili i altres serveis assistencials.
Normativa de referència
Qui pot sol·licitar-ho:
Persones i/o famílies que viuen soles de forma permanent o durant bona part del dia i que es troben, per motius de salut, discapacitat, dependència i/o edat avançada en situació de manca d’autonomia temporal o permanent, o incapacitat per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana.
- Persones empadronades i residents a Martorelles
- Persones i/o famílies que, per motius diferents, es troben en situació de risc o vulnerabilitat social. (SAD Social)
- Persones que tenen reconeguda una situació de dependència i dret a la prestació del SAD d’acord amb el que estableix la Llei 39/2006. (SAD Dependència)
Cal aportar:
-
Formulari del CONSELL COMARCAL de sol·licitud del Servei d'Ajuda a Domicili
-
Formulari_2858 d'ALTA al Servei d'Ajuda a Domicili
-
Formulari_1742 Ordre de domiciliació bancària
-
Formulari_TD05-010 Declaració jurada de no tenir ingressos
-
Formulari_TD11-013 Valoració del vostre estat per l'equip tècnic de serveis socials
-
Formulari_TD11-014 Valoració del vostre estat pel metge/essa de família
(Feta com a màxim des de fa 3 mesos)
-
Altra documentació que també s'ha d'aportar
- Fotocòpia DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant i, si escau, de la representant legal.
- Volant de convivència.
- Resolució del grau de dependència.
- Certificat de tots els ingressos de la unitat familiar.
- Extracte bancari dels últims sis mesos.
- Justificant de pagament de la taxa. -
Les persones comunicants estan obligades a que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per tal de comprovar la seva veracitat
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial