Petició d'informe d'arrelament social
Per acreditar la integració social de persones estrangeres
Aquest tràmit serveix per preparar l'informe previ que acredita la vostra integració en la societat catalana durant el procés d'autorització de residència temporal. La Generalitat és qui us lliurarà l'informe final i qui té la competència d'autoritzar la vostra residència temporal. Més informació
Qui el pot demanar
- Persones estrangeres extracomunitàries empadronades i que tenen el domicili habitual a Martorelles com a mínim des de fa 3 anys.
- Majors d'edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal).
- Persones en situació administrativa irregular o amb permanència autoritzada per raons de protecció internacional.
Què necessiteu fer
- Emplenar, preparar i tramitar tota la documentació demanada, a l'apartat -Cal aportar- d'aquesta pàgina, a les nostres oficines o telemàticament.
- Acordar una hora per fer una entrevista (ens posarem en contacte amb vosaltres).
Quan es dóna resposta
- Un cop feta l'entrevista, prepararem l'informe previ avaluant el vostre grau d'integració.
- L'Ajuntament us comunicarà la data en que envia la vostra sol·licitud (amb l'informe previ) a la Generalitat.
- A partir del que li envia l'Ajuntament, la Generalitat prepara l'informe final. Quan estigui enllestit, rebreu un missatge via sms i correu electrònic o per correu postal.
- Per recollir-lo s'ha d'anar personalment a l'oficina que us indiquin: punts de recollida dels informes d'estrangeria + documentació que cal portar.
- Si passats 30 dies de la presentació de la sol·licitud a la Generalitat no heu rebut cap avís, podeu trucar al telèfon d'atenció 012 de la Generalitat de Catalunya per saber l'estat del vostre tràmit.
Normativa de referència
Quin cost té:
Gratuït
Cal aportar:
-
2878 Formulari sol·licitud d'informe d'arrelament social INF02
En aquest formulari es demana que aporteu documents per acreditar la informació que recollim de vosaltres:
1. Del temps que fa que viviu al vostre domicili de forma habitual
2. Dels mitjans econòmics que disposeu
3. Dels vincles amb persones de la vostra família residents a l'Estat Espanyol
4. Dels esforços que heu fet per integrar-vos a la societat catalana a través del seguiment de programes d’inserció sociolaborals i culturals
5. Del grau de coneixement suficient de la llengua catalana i/o castellana
6. De la vostra col·laboració en xarxes socials
7. De les declaracions responsables requerides
8. Del/s contracte/s de treball de durada mínima d'un any o, excepcionalment, si esteu a l'empara d'una entitat social cal aportar:
• Declaració responsable/autorització emesa i signada per la persona representant legal de l'entitat
• Informe de cobertura assistencial, emès i signat per la persona treballadora social col·legiada de l'entitat (amb el vistiplau de la persona representant legal de l'entitat).
-
Per si no us podeu descarregar el Formulari 2878, us passem un enllaç per descarregar Adobe
Si surt una pàgina encapçalada per -please wait- Seleccioneu l'opció -baixa- el fitxer, obriu-lo amb el programari Adobe-Reader versió 9.1 o superior. Si no el teniu, seguiu les instruccions de l'enllaç per aconseguir l'Adobe
- Còpia de totes les pàgines del vostre passaport en vigor
- En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
- Tota altra dada i/o documentació que, a criteri de l'Ajuntament, es necessiti per poder fer les valoracions adequadament
- És d'obligat compliment que la documentació aportada i les seves dades siguin certes
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial