Drets de protecció de dades personals - Sol·licitud
Dret supressió dades. Dret accés dades. Dret rectificació dades. Dret oposició dades. Dret limitació dades. Dret portabilitat dades
Aquest tràmit garanteix poder controlar la forma com l'Ajuntament gestiona les vostres dades personals.
La persona interessada pot exercir els drets següents
- Dret a ser informada de manera concisa i transparent, amb un llenguatge clar i senzill.
- Dret d'accés: Saber si es tracten les seves dades personals, a accedir-hi i a obtenir-ne informació.
- Dret de rectificació: Rectificar les dades inexactes i completar les dades personals incompletes.
- Dret de supressió (dret a l'oblit): Suprimir les dades personals.
- Dret d'oposició: Oposar-se al tractament de les dades personals.
- Dret a la limitació: Quan es consideri que les dades s'han tractat de forma inexacte o il·lícita o innecessària o s'està valorant si els motius legítims de qui en té la responsabilitat estan per sobre de la persona interessada
- Dret a la portabilitat: Recuperació de les dades per traslladar-les a altres administracions.
- Drets d'imatge. A l’hora d’exercir algun dels drets citats anteriorment sobre fotografies o imatges captades per càmeres cal tenir en compte el següent:
- Cal afegir la fotografia de la persona que exerceix el dret i especificar el lloc, la data i l'interval horari aproximat en franges no superiors a dues hores.
- En alguns casos, pot ser materialment impossible satisfer el dret d’accés. Per exemple, càmeres que visualitzen imatges, però no les graven, imatges ja eliminades o plànols on la identificació física no és possible
Més informació. Ves-hi
Normativa de referència
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE
- Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales.
Quan es dóna resposta:
1 mes. Si es tracta de peticions especialment complexes, el termini es pot ampliar dos mesos més, fins a un màxim de tres mesos, prèvia notificació a la persona interessada de les causes que ho justifiquen.
-> Possibles casos de denegació quan:
• Una llei obliga a dur a terme el tractament de les dades.
• Les dades són necessàries per a les actuacions administratives per assegurar el compliment d’obligacions tributàries.
• La persona afectada és objecte d’actuacions inspectores.
Qui pot sol·licitar-ho:
Les persones que es relacionen amb l'Ajuntament de Martorelles
Cal aportar:
-
Formulari 1332_Exercici de drets en matèria de dades de caràcter personal
Per evitar canvis indesitjables que posin en perill algun dret de la mateixa persona interessada, indiqueu amb el màxim detall i claredat a quina/es dada/es es fa referència. Quan sigui possible, acompanyeu a la vostra sol·licitud documentació justificativa
- En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial