L'Organisme de Gestió Tributària obre nous tràmits a l'administració electrònica

Dimarts, 10 d’octubre de 2017
L’obtenció de duplicats, la presentació de sol•licituds i la gestió de les notificacions, principals novetats.

L’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona ha donat a conèixer un conjunt de mesures per tal de donar un nou impuls a l’administració electrònica amb la finalitat de la millora contínua del servei que presta  l’organisme envers els ajuntaments que han delegat la gestió i recaptació dels ingressos de dret públic. 

És el cas de Martorelles. En aquest sentit, darrerament s’han incorporat un seguit de millores en els tràmits del web de l’organisme (orgt.cat) que  fan possible que els ciutadans puguin interactuar electrònicament i no els hi calgui desplaçar-se a les oficines. 

Per exemple, a partir d’ara està en marxa l’obtenció de duplicats de documents per realitzar pagaments de l’impost sobre béns immobles, impost sobre vehicles i sancions de trànsit. Un altre dels nous tràmits és la presentació de sol•licituds de fraccionament i ajornament, de devolució d’ingressos, de beneficis fiscals, i qualsevol altre escrit. També es podrà tramitar electrònicament la presentació de recursos i al•legacions; i la sol•licitud per rebre electrònicament les notificacions per part de persones físiques i la comunicació dels mitjans d’avís en cas de persones jurídiques. 

Aquestes millors han estat possibles gràcies a la incorporació de noves eines del Consorci AOC (idCAT Mòbil, Cl@ve PIN, Certificat digital,...) mitjançant les quals es garanteix el nivell de seguretat dels sistemes d’identificació i signatura necessaris per a cada tràmit. 

Finalment, per a aquells ciutadans que vulguin personar-se a les oficines, a partir dels primers dies d’octubre està previst el nou servei de cita prèvia que se sol•licitarà des del web amb la finalitat de reduir els temps d’espera a les nostres oficines. Això permetrà gestionar els tràmits de manera més àgil prestant un servei públic de qualitat. Els primers mesos, aquest nou servei tindrà caràcter voluntari, amb vistes d’anar implantant-lo obligatòriament cap a començaments del proper exercici pels contribuents que requereixin d’atenció presencial. 

 
Darrera actualització: 29.08.2018 | 13:40