A l’Escola Les Pruneres, dediquem els primers dies d’escola a treballar l’educació emocional. Per nosaltres és una tasca molt important, no només tornant de les vacances, si no al llarg de tot el curs. Cada any iniciem el curs dedicant 2 setmanes a les jornades de retrobada i acolliment en què acompanyem els infants per tal de promoure la relació entre iguals i també amb els/les mestres. Són uns dies en què es fan diverses activitats de coneixença, dinàmiques de grup, jocs ... això ens permet conèixer com arribem a l’escola, com ha anat l’estiu, quins canvis s’han viscut... Fem diverses dinàmiques de grup, on tots som escoltats i tinguts en compte. Expressar i compartir les pròpies vivències i emocions ens ajuda a potenciar el sentiment de pertinença en un entorn de calma i serenor.
Totes aquestes propostes educatives es planifiquen tenint en compte la competència transversal d’àmbit personal i social. Algunes d’aquestes propostes són: explicació de contes com “La Tortuga”, on es mostra com es gestionen les diferents emocions que podem sentir; jocs cooperatius com el “Paracaigudes” que implica la col·laboració de tot el grup-classe; la creació del “Mural col·lectiu” on cada alumne aporta la seva part més artística a un pòster que han de compartir; regal de dibuixos i petons fomentant les relacions interpersonals; jocs dirigits al pati com per exemple “Pica paret”.
L’objectiu primer del projecte d’educació emocional escolar és millorar el benestar emocional i relacional dels nens i nenes tenint en compte les necessitats i reptes educatius actuals.