Servei de Teleassistència

Servei de suport permanent a persones en risc per motius de salut, discapacitat, dependència i/o edat avançada. Servei Teleassistència. Teleassitencia

La teleassistència és un servei que permet tenir comunicació, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb professionals especialistes en oferir ajuda a l’instant i en qualsevol moment.

Avantatges del servei

  • Per a la persona: Tenir una major autonomia i viure a casa de forma més segura.
  • Per a la família: Guanyar en tranquil·litat.

Línies de servei

  • Proporcionar contacte permanent amb l'exterior i accés als serveis de la comunitat.
  • Oferir resposta immediata en cas d'emergència.
  • Donar seguretat i suport a la persona usuària i a la família.
  • Aconseguir que la persona visqui a casa seva el màxim de temps possible evitant o retardant la institucionalització.
  • Altres serveis que puguin quedar establerts per la normativa vigent

Requisits per tenir accés a aquest servei

  1. Valoració del metge/essa de família conforme necessita el servei.
  2. Valoració de l'equip tècnic de Serveis Socials de Martorelles conforme necessita el servei.
  3. Per a les persones estrangeres, els requisits establerts en la normativa vigent d'estrangeria i d'acollida i integració de les persones immigrades

Normativa de referència

Persones destinatàries:

Les que viuen soles de forma permanent o durant gran part del dia que 

  • Resideixen i estan empadronades a Martorelles
  • Tenen 65 anys o més i acrediten una situació de discapacitat o
  • Tenen 65 anys i viuen soles o conviuen amb persones majors de 65 anys o amb persones que acrediten una situació de discapacitat o
  • Tenen menys de 65 anys i demostren la necessitat del servei per motius de salut per alguna/es de les següents situacions:
    • Malaltia crònica, amb risc de patir crisi aguda de la malaltia
    • Risc de patir caigudes
    • Dificultats per a la deambulació

Cost:

Gratuït o copagament. L’aportació econòmica es determina en funció dels recursos econòmics de la persona sol·licitant i de la seva unitat familiar de convivència fixats a l'Ordenança fiscal núm. 29 Taxa per la prestació del servei d’ajuda a domicili i altres serveis assistencials.


Àrea responsable:

Regidoria de Benestar i família


Com sol·licitar-ho:

  1. És imprescindible demanar una entrevista al personal tècnic de les oficines de la Regidoria de Benestar i família al telèfon 93 570 12 52 o al correu electrònic serveisocials@martorelles.cat per valorar la seva situació, rebre assessorament i resoldre dubtes.
  2. Per tramitar la sol·licitud d'ALTA, ves-hi
  3. Per tramitar la sol·licitud de BAIXA, ves-hi

Altra informació que pot ser del vostre interès:


Seu de la regidoria de Benestar i família

Avinguda d’en Piera, 70 - Local,1 - 08107 Martorelles - Barcelona (Catalunya)
Telèfon: 93 570 12 52
Telèfon: 93 570 57 32
Adreça electrònica: serveissocials@martorelles.cat
Horari:  
Cal demanar cita prèvia per correu electrònic o trucar al telèfon 93 570 12 52 de dilluns a dijous de 09h a 14h
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 20.05.2022 | 18:36