Taxa de residus reduïda
Bonificació taxa residus Bonificació taxa escombraries Tarifa reduïda taxa prestació servei gestió residus urbans Reducció taxa residus Reducció taxa escombraries
Aquest tràmit permet la reducció de l'import de la taxa en funció del nivell de renda de la família o unitat de convivència. La renda anual de tots els membres de l'habitatge és una variable que s’ha considerat per a poder aplicar bonificacions de fins el 90%.
Habitatge | Tarifa 2024 |
Sense persona empadronada | 343,52 € |
Amb 1 persona empadronada | 207,05 € |
Amb 2 persones empadronades | 252,54 € |
Amb 3 persones empadronades | 298,03 € |
Amb 4 persones empadronades | 343,52 € |
Amb 5 persones empadronades | 389,00 € |
Amb 6 persones empadronades | 434,49 € |
Amb 7 persones empadronades | 479,98 € |
Amb 8 persones empadronades | 525,47 € |
Amb 9 persones empadronades | 616,45 € |
Normativa de referència:
Altres avantatges econòmics
Aquesta mateixa taxa també ofereix la possibilitat de beneficiar-vos de 4 tipus de bonificacions més per:
◦ Recollida de mobles i trastos vells
◦ L'ús de la deixalleria
◦ El compostatge de residus orgànics
◦ La participació en activitats ambientals
Totes les bonificacions juntes podran reduir com a màxim el 40% de la taxa.
Quin cost té:
Depèn de la reducció que us pertoqui
Quan es dóna resposta:
Un cop feta la valoració del vostre nivell de renda s'emetrà un informe a l'Organisme de Gestió Tributària. Si teniu dret a la reducció, s'aplicarà automàticament.
Qui pot sol·licitar-ho:
Unitats familiars o de convivència de Martorelles.
Cal aportar:
-
Formulari 2114 Sol·licitud taxa de residus reduïda
Si ens doneu permís, aquest formulari inclou una autorització per tal que l'Ajuntament pugui consultar a l’Agència Tributària les vostres dades fiscals i, si és el cas, aplicar-vos directament la reducció corresponent.
-
Documentació a aportar en cas d'oposar-se a la consulta de dades
- Còpia de document d'identitat de la persona sol·licitant.
- Còpia de l'últim rebut d'escombraries pagat.
- Volant d'empadronament col·lectiu.
- Certificat d'ingressos de la unitat familiar (tots els membres en edat de treballar que constin al volant de convivència).
- Justificant d'ingressos de la Seguretat Social (jubilació o pensió).
- Justificant d'alta al Servei d'ocupació com a demandant de treball.
- Justificant de no percebre cap subsidi per desocupació.
- Justificant d'ingressos per subsidi de desocupació. -
Si la persona sol·licitant és llogatera de l'habitatge i la propietat repercuteix la taxa al preu del lloguer
Contracte de lloguer on consti la distribució de les despeses de la vivenda
- Les persones Sol·licitants estan obligades a que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament per tal de comprovar la seva veracitat
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial