Llicència de parada de mercat ambulant - alta, baixa, modificació
Borsa parades mercat ambulant. Parada mercat. Paradistes
Aquest tràmit permet obtenir, modificar o donar de baixa la llicència d'instal·lació de parada al mercat no sedentari que es celebra setmanalment, cada dissabte, entre les 07h i les 14:30 hores a l'àrea asfaltada del recinte de la masia de Carrencà de Martorelles.
Actualment, any 2023, està oberta una Convocatòria d'una borsa de parades no alimentàries per cobrir dues vacants. Més informació al 650372380 de dilluns a divendres de 9h a 14'30h.
Qui el pot demanar
La persona interessada o bé qui la representi que tingui una parada que no sigui d'alimentació.
Procediment de selecció per atorgar les autoritzacions o per cobrir les vacants
L'Ajuntament, quan hi ha vacants, prepara una convocatòria pública per a que s'hi puguin presentar totes les persones interessades si compleixen els requisits establerts a les bases específiques de la convocatòria.
Requisits per donar-se d'alta
1. Quan es tracti de persona jurídica, caldrà que estigui legalment constituïda, inscrita en el Registre oficial corresponent i el seu objecte social haurà d’incloure l’activitat a prestar.
2. Quan es tracti de comerciants extracomunitaris, acreditar, a més a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball que estableix la normativa específica vigent.
3. Estar donats d’alta en l’epígraf corresponent de l’Impost d’Activitats Econòmiques i estar al corrent del pagament de la tarifa o, en cas d’estar exempts, estar donat d’alta en el cens d’obligats tributaris.
4. Han d’estar donats d’alta al règim de la Seguretat Social que correspongui, el titular i els treballadors que tingui contractats, i estar al corrent de les obligacions amb aquesta.
5. Complir tots aquells requisits que estableixin les reglamentacions específiques a aplicar als productes que tinguin a la venda.
6. Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si s’escau, per a la venda d’aquells productes que ho requereixin, segons les disposicions vigents.
7. Disposar d’assegurança de responsabilitat civil per una cobertura mínima de 300.000,00 euros.
8. Quan es tracti de cooperatives, s’haurà d’acreditar que tots els socis treballadors estant adscrits en mateix Règim de la Seguretat Social (General o Especial de treballadors autònoms), d’acord amb el que s’estableixi en els Estatuts socials de la cooperativa.
Requisits per donar-se de baixa, fer modificacions o presentar-se a les borses
Comunicar-ho per escrit a l'Ajuntament de Martorelles
Durada de l'autorització
- 15 anys.
- Per mantenir la vigència de les autoritzacions, anualment, caldrà a acreditar
- Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l’Administració tributària
- El pagament de la corresponent taxa i tributs municipals
- El pagament de l’assegurança de responsabilitat civil.
- Qualsevol altra obligació que pugui demanar l'Ajuntament
Normativa de referència
- Ordenança fiscal número 12 - Taxa per parades, barraques, casetes de venda
- Reglament del mercat de venda no sedentària
- Bases específiques de cada convocatòria que es publicaran i se'n farà difusió al web municipal i a la seu electrònica.
Quin cost té:
Segons el que estipula l'ordenança fiscal número 12 - Taxa per parades, barraques, casetes de venda
Quan es dóna resposta:
PER A LA BORSA un cop presentada la instància els serveis municipals es posaran en contacte amb vosaltres.
A les bases específiques de cada convocatòria s'indicarà el termini per resoldre el procediment. Un cop finalitzat aquest termini, si no rebeu una resolució, l'autorització queda desestimada.
Cal aportar:
-
A la sol·licitud haureu d'informar o adjuntar les següents dades o documents
- Productes ofertats
- Metres lineals
- Fotografia de la parada - En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa
- És d'obligat compliment que la documentació aportada i les seves dades siguin certes i a facilitar tota la informació requerida per l’Ajuntament
Canals de tramitació:
-
Presencial
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara