Ajuts benestar infància adolescència i joventut
Educació i formació - atenció situacions de risc - ajuts famílies - ajuts infància - ajuts joventut
Aquest tràmit permet demanar ajudes econòmiques per a l'educació dels fills i les filles de famílies en situació de vulnerabilitat
Requisits
- És imprescindible que la persona peticionària, prèviament, demani una entrevista al 93 570 12 52 amb el personal tècnic de les oficines de la Regidoria de benestar i família per fer una valoració.
- L'alumnat s'ha de comprometre a seguir un pla de treball d'aprofitament de la seva educació.
Tipologia dels ajuts
La quantia econòmica dels ajuts es calcula segons l'anàlisi feta pel personal tècnic municipal, s'avaluen factors socioeconòmics i el compromís de l'alumnat per aprofitar aquesta oportunitat.
Escola bressol | 1.800 €/any |
Material escolar i llibres | 150 €/any |
Menjador escolar | Complement a l'ajut del Departament d'Educació (Consell Comarcal) |
Extraescolars i Lleure | 350 €/any |
Normativa reguladora
Reglament de Prestacions Econòmiques de Caràcter Social de l’ABSS de l’Ajuntament de Martorelles
Altres ajuts a demanar
Beques del Ministerio de Educación y Ciencia per a totes les etapes educatives
Àrea responsable
Regidoria de benestar i família. Regidoria d'educació i infància. Regidoria de joventut
Quin cost té:
Gratuït
Qui pot sol·licitar-ho:
Persones físiques i unitats de convivència en situació de dificultat socioeconòmica.
• Majors de 18 anys o estar emancipat/da legalment
• Viure i estar empadronat/da a Martorelles
• Renda neta mensual disponible de la unitat familiar igual o inferior a l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència) mensual de l’exercici en curs
• No disposar de béns immobles, diferents a l’habitatge habitual que puguin implicar dret de propietat, possessió o usdefruit; rendes de l’activitat econòmica, o rendes del capital que proporcionin recursos suficients per atendre la necessitat per a la qual es sol·licita l’ajut.
• No tenir accés a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions que puguin cobrir la necessitat sorgida.
Cal aportar:
-
Formulari 1742 Dades bancàries
Només s'ha de presentar amb les peticions d'ajut per al lloguer
-
Formulari 3127 Sol.licitud Ajuts socials
-
Formulari 3127 Declaració jurada d'ingressos i despeses
Aquest document s'ha de presentar obligatòriament per tots els ajuts
-
Documentació per adjuntar escanejada (preferiblement) o en una fotografia llegible:
• Còpia del DNI (per totes dues cares) de la persona sol·licitant i dels majors de 16 anys de la unitat familiar o documentació acreditativa de la identitat. En el supòsit de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, còpia del NIE, passaport o document que legalment el substitueixi.
• Documentació que acrediti la situació de dificultat socioeconòmica.
• Saldos i moviments econòmics de tots els comptes corrents que disposi la unitat familiar dels darrers 6 mesos. S'ha de demanar al banc o escanegeu tots els fulls impresos de la llibreta d`estalvis, incloent el primer, que us identifica com a titulars de la mateixa
• Documentació acreditativa dels ingressos econòmics actuals de la unitat familiar.
• Si és el cas, sentència de separació o divorci, o conveni regulador on consti pensió alimentària i custòdia dels fills. Si en la unitat familiar hi ha algun cas d’acolliment, el corresponent document acreditatiu d’aquesta situació.
• En el cas que la persona sol·licitant o membre de la unitat familiar estigui afectada per algun tipus de discapacitat física, psíquica i /o sensorial, dictamen de valoració del grau de discapacitat reconegut per l’ICASS òrgan o entitat que correspongui.
• En cas de malaltia greu d’algun membre de la unitat familiar, informes mèdics o altres documents que ho acreditin.
• Títol de família nombrosa o monoparental (carnet acreditatiu vigent).
• Contracte de lloguer i/o hipoteca de l’habitatge i rebuts dels últims dos mesos de la despesa de lloguer.
• Qualsevol altra documentació específica que, per a la correcta valoració de la sol·licitud pugui ser requerida.
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
Per fer la tramitació telemàticament heu de: 1er Prémer el botó verd de -Tramitar ara- que hi ha a sota, en aquesta mateixa pantalla. 2n Connectareu amb la seu electrònica. 3er Seleccioneu instància genèrica- i premeu el botó verd -Tramitar- 4rt Veureu una nova pantalla, premeu el botó blau -Seleccionar mètode d'identificació- 5è Seleccioneu qualsevol certificat digital vàlid, com per exemple: l'idCAT mòbil (al final d'aquesta pàgina hi ha informació de com aconseguir-lo), DNI electrònic, CERES, clave 2.0, etc. 6è Empleneu el formulari d'instància genèrica i adjunteu la documentació relacionada a l'apartat -Cal aportar-
Tramitar ara -
Presencial
Demanar cita prèvia al telèfon 93 570 12 52 o bé enviar un correu electrònic a serveisocials@martorelles.cat