El contacte a través del web o telèfon, prioritaris per garantir la millor assistència als usuaris dels centres d'atenció primària

Dimarts, 19 de maig de 2020 a les 00:00

La via principal per comunicar-se amb els CAP és el web de programació de visites, seguida de l’atenció telefònica.

Els centres d’atenció primària (CAP) de la Metropolitana Nord comencen, de manera progressiva, a recuperar la seva activitat. En aquest punt, la col·laboració ciutadana continua sent una factor molt important, especialment, pel que fa a la manera de dirigir-se als centres.

Amb l’objectiu de garantir la millor assistència als usuaris, des dels CAP es demana que totes aquelles persones que requereixin algun tipus d’atenció prioritzin la comunicació a través del web de programació de visites de l'Institut Català de la Salut. Allà, s’ha habilitat un espai per descriure breument quina és la necessitat de l’usuari (ja sigui atenció mèdica, renovació de medicació, dubtes sobre la incapacitat laboral o qualsevol altre tràmit). El personal d'atenció primària gestionarà la petició i hi donarà resposta. L’ús d’aquest web permetrà evitar desplaçaments innecessaris als centres, així com agilitzar les respostes per als usuaris.

En cas de no poder dur a terme la petició a través del web, es pot fer via telèfon als següents números segons municipis de residència:

CAP Sant Fost - Vallès Oriental: 93 326 89 01

Professionals d'atenció primària atendran la petició i donaran una resposta adequada a cada cas, ja sigui indicar si cal que l’usuari es dirigeixi presencialment al centre o si es pot resoldre la seva consulta sense haver de desplaçar-se al CAP. Els usuaris també tenen l’opció de contactar amb els seus professionals de referència a través de La Meva Salut i l’eConsulta.

Tal com explica Merche Romero, responsable d’Atenció a la Ciutadania de l’Atenció Primària de la Metropolitana Nord, “és necessari un canvi en la manera de fer”. I apunta que “l’usuari ha de passar de demanar visita a explicar què necessita perquè, des dels centres, s’hi doni la resposta més adequada”. En alguns casos, la resposta serà la programació d’una visita però, en altres casos, les consultes i gestions es podran atendre de manera no presencial, recalca.


Es manté l’atenció urgent presencial

Els centres continuen habilitats per donar atenció urgent, per a situacions que no poden esperar i han de ser ateses presencialment i al moment, com podrien ser pèrdua de consciència, dolor agut intens, hemorràgies o ofec sever, entre altres. És important que els usuaris que requereixen aquest tipus d’atenció i que es puguin desplaçar, vagin als centres, per ser atesos el més aviat possible. Com sempre, en cas que no es puguin desplaçar, cal trucar al 061.

Darrera actualització: 21.05.2020 | 09:46